יום רביעי, 9 במאי 2012

מסקרות-הטוב, הרע והמזעזע



אם הייתי צריכה לבחור פריט איפור אחד, שלדעתי עושה את ההבדל הגדול ביותר במראה הפנים, הייתי בוחרת את המסקרה. המסקרה פותחת את העיניים, מאריכה, מעבה ומכהה את הריסים ונותנת לעיניים מראה חתולי, מפתה ונשי. איפור בלי מסקרה לא שווה כלום, אך המסקרה לבדה, גם ללא שאר האיפור, עושה הבדל ענקי.

לצערי הזיכרון שלי מאוד קצר ולכן, למרות שאני מתאפרת כבר כ-9 שנים, אני זוכרת רק את ה-6 מסקרות האחרונות שהשתמשתי בהן (כולן בשנתיים האחרונות). אני גם נוטה להשתמש רק במסקרה אחת לכל תקופה ולא לקנות ולפתוח כמה בו זמנית. אני אפילו לא קונה כמה ש"יעמדו בתור" כשיש לי כבר מסקרה בשימוש, כי אני לא אוכל להתאפק ואפתח את כולן, אבחר את האהובה עליי ואנטוש את האחרות בלי לתת להן צ'אנס.
עד לאחרונה הייתה לי נטייה להתקבע לתקופה ארוכה על מסקרה אחת שמצאה חן בעיניי ולקנות אותה שוב ושוב (אהמ...מייבלין), אך כעת אני במצוד אינטנסיבי אחר ה-מסקרה המושלמת ונראה לי שגם אם אמצא אותה, אמשך לחפש לה אחות תאומה (ואולי גם אחות חורגת).

בכל מקרה בואו נתחיל בסקירה, נלך בסדר כרונולגי (כלומר מהמסקרה הראשונה שאני זוכרת ועד לנוכחית).

Maybelline New York- The Falsies Volum’ Express Mascara
סה"כ, ממה שאני זוכרת, אהבתי מאוד את המסקרה וקניתי אותה מספר פעמים ברצף. הייתי מרוצה מהאפקט שלה, לא זוכרת בעיות מיוחדות. לצערי גם לא זוכרת את נושא העמידות/מריחות. כנראה שלא הייתה בעיה מיוחדת בתחום זה, אחרת הייתי נוטרת לה טינה (כמו הטינה שאני נוטרת למסקרה שאדבר עליה בהמשך).
למי שלא מכירה, הפואנטה של המברשת המעוגלת, היא (מן הסתם) עיגול ריסים.
בכל מקרה, מייבלין ידועים במיוחד בליין המסקרות המפואר והמהולל שלהם, כך שאין פה הרבה מקום לטעות. שווה להתנסות.
דרך אגב, לאחר שסיימתי את המסקרה, שמרתי את המברשת ושטפתי אותה. כרגע משתמשת בה לסירוק הריסים להסרת עודף מסקרה. מצויינת לזה.

Loreal Paris - Lash Architect 4D Mascara


בשלב כלשהו החלטתי לנסות את המסקרה הזו של לוריאל. למה נטשתי את מייבלין? מי זוכר. שעמום, סקרנות, הרפתקנות, או שסתם הפרסומת שלה עשתה לי את זה.
בכל מקרה, לא נרשמה התלהבות מטורפת על המסקרה הזו. נחמדה, לא יותר מזה. לא התחברתי למברשת, הרגשתי שהיא עושה הרבה בלגן בריסים (או שזה פשוט הריסים המרדניים שלי שלא מוכנים לקבל מרות).
גם את המברשת של המסקרה הזו שטפתי ושמרתי, אבל לא נוגעת בה, כי את מלאכת סירוק והפרדת הריסים היא לא עושה כמו שצריך.

Clinique High Impact Mascara


נכון להיום, זו המסקרה number one שלי, למרות שהתחלנו ברגל שמאל. אחותי העבירה לי מספר מוצרים מוקטנים של קליניק, כאשר אחת מהן הייתה המסקרה הזו. בזמנו לא הייתי מודעת לביקורות הנלהבות בנוגע למסקרה והעיצוב הפשוט והמעפן שלה לא משך אותי במיוחד (סאקרית של אריזות יפות). לאחר שהמסקרה של לוריאל נפחה את נשמתה, החלטתי לתת למסקרה הזו צ'אנס. בשימוש ראשון האפקט שלה היה מאוד עדין, כמעט בלתי מורגש, מה שמבחינתי big no no. בתור מישהי עם ריסים בהירים, קצרים וישרים, אני מעוניינת לפצות על כך באמצעות מסקרה שתתן לי מראה דרמטי ביותר. זנחתי את המסקרה והמשכתי לאחרת (עוד פעם מייבלין? מי זוכר..). לאחר זמן מה נתקלתי בביקורות נלהבות על מסקרה בשם היי אימפקט. לא ידעתי אפילו שהמסקרה שברשותי היא אותה אחת, חשבתי שקיבלתי סתם אחת פושטית ומעפנה. בכל מקרה, החלטתי לבדוק מה יש לי וכשגיליתי שהפושטית היא בעצם ברבור במסווה של ברווז (שוב, מה הקטע עם העיצוב המשעמם?), אורו עיני והחלטתי לתת צ'אנס נוסף. הפעם השקעתי בהנחת המסקרה ויצאה מראה מהמם. ריסים שחורים, עבים, ארוכים, מופרדים, ללא גושים, ללא מריחות או פירורים.
למה לא רצתי לקנות את הגירסה המלאה? כי נהייתי greedy והחלטתי שאני רוצה לנסות עוד ועוד. למה להיתקע על אחת, כשיש כל כך הרבה אפשרויות? ואז התחילה דרך החתחתים עם המסקרות מהגיהנום.

Revlon Grow Luscious Mascara


את המסקרה הזו קניתי, ניסיתי, התבאסתי והחלפתי. להפתעתי (ואכזבתי) קיבלתי אותה לאחר מכן בגלוסיבוקס, בדיוק כשהמסקרה שלי מסרה את נשמתה לבורא והייתי צריכה חדשה. לא הייתה ברירה, הפעם נתקעתי איתה, בלי יכולת להחליף, אז אמרתי ניתן לה הזדמנות, אולי נלמד לאהוב אותה. אז מה הבעיה בעצם? קודם כל המברשת ע-נ-ק-י-ת. השימוש בה מסורבל ולא נוח. לקח לי, ואני לא מגזימה, משהו כמו שבועיים (אולי יותר, אבל בטוח לא פחות), בשימוש יומיומי, ללמוד להשתמש בה בלי למרוח את המסקרה על כל העיניים. רק לפרוטוקול, הפעם האחרונה שנאלצתי באמת לתקן מסקרה שנמרחה לי ברמה כזו על העין, הייתה אולי לפני 5-6 שנים. דבר נוסף הוא העובדה שהמסקרה הדביקה לי את הריסים ונאלצתי להשתמש במברשת הנקייה של מייבלין כדי להפריד אותם. עכשיו, מסקרה חדשה תמיד מוציאה בימים הראשונים יותר מידי חומר ומסרבלת את החיים, אבל המסקרה הזאת עשתה לי את זה חודש שלם עד שהפורמולה נרגעה והחלה לצאת כמות מדודה של חומר. האפקט של המסקרה מאוד חלש וצריך להשקיע הרבה זמן עד שמצליחים להוציא ממנה אפקט מינמלי של טיפה דרמה. בקיצור, מסקרה מיותרת לחלוטין, שמצריכה התעסקות לא נורמלית. אה, ושכחתי את החלק שהכי עיצבן אותי (כן, יש עוד)-היא נמרחת כל היום. כל שעה וחצי (בהפסקת לימודים), נאלצתי ללכת לשירותים לבדוק את מצב המסקרה-ותמיד היא הייתה מרוחה ונאלצתי לתקן. זה היה בחודשים ינואר-מרץ. כלומר היה קר. לא לחות ולא טמפ' גבוהה. אז אלוהים, איך העמידות שלה בקיץ?

Lancome Hypnose Drama Mascara
זוהי אחת המסקרות, אם לא ה-מסקרה הכי מהוללת. לא רק זו, אלא המסקרות של לנקום בכללי ובמיוחד ליין ה-hypnose. כמה ציפיות היו לי ממנה. כמה השתוקקתי לה. מה היא רק לא מבטיחה (ועבור רבות מקיימת)-הארכה, עיבוי, מראה דרמטי מעלף ומה לא. רק שאצלי זה היה זוועה. הזמנתי את הגירסה המוקטנת להתנסות מאי ביי. המסקרה הגיעה מהר, ארוזה היטב וכשנפתחה הרגישה טריה-כלומר לא היה ריח מזעזע והמרקם לא היה יבש, מין נוזלי כזה- רגיל. בכל מקרה נתתי למסקרה הזו צ'אנס של כשבועיים והתאכזבתי. היא עשתה לי המון, פשוט המון גושים בריסים. הכי גרוע הוא שכל היום היא התפוררה לי ונאלצתי ללכת לבדוק את מצבה לעיתים קרובות בשירותים ולהסיר את כל הפירורים מתחת לעין. אולי קיבלתי מסקרה פגומה, למרות שהיא לא נראתה כך, ואולי פשוט העיניים שלי לא אוהבות אותה. קורה. מתישהו אני אנסה אותה שוב. אי שם בעתיד. עדיין יש לי תקווה שהיא תחולל בעיני את כל הדרמה שהיא מבטיחה.

Clinique High Impact Curling Mascara


זו המסקרה הנוכחית שלי. מדובר באחותה של היי אימפקט מלמעלה, רק שונה בפורמולה, במברשת, בעיצוב ובאפקט. רגע, אז למה יש לה שם דומה? לכו תבינו. בכל מקרה, לאחר הטראומה שלי עם רבלון ולנקום, החלטתי שאני מחפשת מסקרה שקודם כל לא תימרח ותתפורר לי, ועל הדרך גם שתיתן לי ריסי מניפה ושתכין קפה, אם אפשר. נתקלתי בהמלצה על המסקרה הזו וישר הזמנתי גירסה מוקטנת שלה להתנסות באי ביי. בעיקרון, אני 98% מרוצה ממנה. היא נותנת פייט רציני להיי אימפקט המקורית. לפי השם כבר אפשר להבין שהאפקט אליו היא חותרת הוא עיגול הריסים והיא אכן עושה זאת. לא רק שהיא מעגלת אותם, העיגול נשמר גם לכל היום (שאצלי נע בין 12 ל-16 שעות). כמו כן היא נותנת אפקט דרמתי נאה לריסים, למרות שהמסקרה של לנקום נותנת אפקט דרמתי יותר (ניסיתי כל אחת מהן על עין שונה כדי להשוות והתבאסתי כשלנקום ניצחה בדרמה). כמו כן היא אכן לא מתפוררת, לא נמרחת וכל פעם מחדש, כשאני בודקת את העיניים במראה, אני מופתעת מחדש (אני בטראומה..) שהכל נקי ותקין. אז למה רק 98%? כי ההסרה שלה גיהנום. אומנם היא לא נחשבת לעמידה (ובמבחן הדמעות לא עמדה, אומנם לא נמרחה, אבל טיפה התפוררה), אך ההסרה שלה לא פשוטה. כשמסירים אותה היא לא יורדת כמו מסקרה רגילה, אלא מתפוררת, דבר שמשגע אותי. לוקח מלא צמר גפן ומסיר איפור כדי להסיר אותה לחלוטין מהעיניים (ומשאר הפנים שהתמלאו בפירורים). דרך אחרת שניסיתי הייתה עם צמר גפן ומים חמים, בהמלצת אחד הבלוגים. הוריד חלקית את המסקרה והשאיר לי עיני דביבון, שנאלצתי לנקות עם מסיר איפור וצמר גפן. בקיצור, לא תענוג. הדרך להסרה שמצאתי הכי יעלה עבור המסקרה הזו היא מגבונים. גיליתי את השיטה הזו במקרה-כאשר אני מורחת מסקרה, לפני השימוש אני מורידה חומר עודף מהקצה שלה על גב כף היד (לא עושה את זה על פתח המסקרה, משום שזה גורם לי להצטברות חומר בפתח ופוגע באטימות המוצר). בסיום השימוש במסקרה אני מנגבת מכף היד את החומר עם מגבונים ושמתי לב שמגבונים פשוטים (לאו דווקא מיוחדים להסרת איפור) מסירים בקלות ובמהירות את המסקרה מהיד. ניסיתי את זה על העיניים, בעדינות, והופתעתי לגלות שמספיק מגבון אחד לכל עין בשביל להסיר את המסקרה, ואפילו לא נשאר פירור אחד על הפנים.

זהו זה, זה כל מה שאני זוכרת. יש בתוכנית עוד הרבה מסקרות שאני מעוניינת לנסות. הבאה בתור לדעתי תהיה cover girl lash blast הכתומה. אחריה כנראה מסקרות של לוריאל (million lashes, telescopic) ועוד כמה בויש ליסט (יוקרתיות, לכן כרגע רק בויש ליסט):
Armani eyes to kill, ysl volume effet faux cils, estee lauder sumptious

אשמח לקבל עוד המלצות/השמצות למסקרות נוספות :-)


מקווה שנהנתן :-)








3 תגובות:

  1. אהבתי מאוד את הפוסט !
    אני פריקית של מסקרה לא קטנה, גם בצבעים.
    מבחינתי כל מסקרה עושה את אותה פעולה, צובעת לשחור...
    אם אני רוצה עיגול ריסים אני משתמשת במעגל.
    הפרמטר שלי לקניית מסקרה זה העמידות.
    אני מחפשת מסקרה שתהיה קלה להסרה ולא שאני אצטרך להלחם איתה כל ערב ולצאת עם עיגולים שחורים.
    בתקופה האחרונה יצא לי לקנות 2 מסקרות
    אחת של לוריאל הטלסקופיק והשניה של רימל עם 2 הפעולות.
    שניהם התאכזבתי... לא בדיוק אהבתי.

    המסקרה ה-כי מומלצת מבחינתי, זה ONE BY ONE של מייבלין, פורמולה טובה, נשפטת בקלות ותוצאות מעלפות (:

    אף פעם לא ניסיתי מסקרות יוקרתיות, אבל מי יודע אולי יום אחד יהיה לי את האומץ לקנות של בנפיט.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואלה, הגיע הזמן לנסות את עניין המעגל הזה. אין ברירה, אצטרך לכתת את רגליי אל מאק ולרכוש את מכשיר העינויים הזה. הריסים שלי בהחלט זקוקים לקצת "שכנוע"..

      מחק
  2. יש מסקרה ויש מסקרה אני אוהבת את שלי נוצצת ונועזת

    השבמחק